IvecCake

Zabkása

Nem mindennapi szokásom – sajnos – reggelizni, de néha azért szükségem van rá. 🙂 Egészséges, fogyókúrás, egyszerű és finom. Persze nem szereti mindenki. 
Teszem ki mindig a sok cukros, édes, finom, csokis, krémes…. süteményeket, de az egészségere figyelni kell! Én sem sütin élek, pedig sokan szerintem azt hiszik. 😀 

WP_20160226_003
Egy kicsit a zabpehelyről..
Már kis mennyiség fogyasztása is észrevehetően csökkenti a koleszterinszintet, köszönhetően oldható rost tartalmának, valamint segít megelőzni a szívbetegségeket alacsony zsírtartalmú étrend mellett.
Az oldható rosttartalom képes az emésztést lassítani, így stabilizálja a vércukorszintet. A főtt zabpehely alacsonyabb GI-vel rendelkezik, mint a nyers, mivel a főzés felszabadítja a korábban is említett víz oldékony rostokat. ezek a rostok lehetővé teszik, hogy a glükóz csak lassan jusson a véráramba.
Élettani hatásai:
– Gazdag B vitaminban és E vitaminban
– Vas, kálium, kalcium, foszfor és magnézium is található benne
– Növény létére nagy a fehérjetartalma
– Regenerálja az idegeket, élénkíti, táplálja az egész idegrendszert
– Ajánlott a fogyasztása bőr és emésztési panaszoknál
– Ajánlott továbbá kimerültség és fokozott stressz esetén
– Gyulladásgátló anyagokat tartalmaz, nyugtatja a gyomrot, beleket
– Természetes lúgosító hatásával a szervezet savasodását képes megkötni,
megszüntetni
– A rák megelőzését is elősegíti. Oldhatatlan rostjai ugyanis csökkentik egyes savak
toxicitását. Emellett a benne lévő fitokemikáliák is rákmegelőző hatással bírnak.
– Teltségérzetet okoz. Akik reggel zabpelyhet esznek, kevésbé hajlamosan ebéd előtt
nassolni.
(forrás: http://www.memton.com/hirek/zabpehely) 

Tehát, tessék zabpelyhet fogyasztani! Zabpelyhes muffin, zabpelyhes fasírt éés még sorolhatnám! 🙂 

Egy személynek ez az adag szerintem bőven elég. Eltelít rendesen! 🙂

WP_20160226_012
– 2,5 dl tej
– 80 g zabpehely
– egy kisebb ek. barna cukor – nem muszáj bele
– ízlés szerint gyümölcsök, aszalt gyümölcsök, olajos magvak, lekvár…  alma, eper, sbarack, őszi

A tejet a cukorral forraljuk fel, öntsük bele a zabpelyhet. Lassan kevergetve főzzük meg, sűrűsödjön be, mint a tejbegríz vagy tejberizs. 
Ne ijedjünk meg, kell neki egy is idő. Mikor kész ízlés szerint tálaljuk. Én banánt karikáztam rá, illetve egy kis konkordi szőlőlekvárral bűnöztem. 🙂 
Mint említettem lehet dióval, kesudióval, aszalt gyümölcsökkel, eperrel… sorolhatnám! 🙂

WP_20160226_004

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!