IvecCake

Egészséges műzliszelet

Sütöttem már műzliszeletet, de más recepttel. Az is nagyon finom volt, de ez… hát erre nincsenek szavak.
Egyszerű, gyors, akár cukormentes és issteni!! Komolyan mondom, próbáljátok ki! Diétázóknak, cukorbetegeknek (bár tudom, hogy a gyümölcsöknek is van komoly cukortartalma), azoknak, akik kicsit is odafigyelnek arra, mit esznek, számára különösen ajánlom. 
A lehetőség határtalan. Én most megadok egy receptet, de bármilyen gabonát (puffasztott rizs, puffasztott búza, zab, kukoricapehely, tönkölypehely…), magvak (dió, mogyoró, mandula, pisztácia, tökmag, lenmag, szezámmag, török mogyoró, napraforgómag…), aszalt gyümölcsök, (áfonya, mazsola, ananász, barack, szilva, cseresznye…), édesítőszer (méz, juharszirup…), nedvesítő gyümölcsök (eper, banán, alma, körte…) tehetsz bele.:)
WP_20160309_013
– 1 banán
– 2 alma
– 1,5 ek. méz
– pár szem aszalt barack, áfonya, mazsola és cseresznye
– pár szem török mogyoró
– 2 dl dió
tökmag
– sótlan/vagy lemosott mogyoró
– 2 dl napraforgó mag
– 2 dl zabpehely
WP_20160309_009
WP_20160309_011
A 2 dl magot úgy értem, hogy egy mérőedénybe addig öntöttem, míg 2 dl-t mutatott:)
A banánt összenyomtam villával, az almát lereszeltem, mindent összevágtam apróra, a zabpelyhet és a szezámmagot egészben természetesen és a mézet összeöntöttem egy tálba, összegyúrtam.
WP_20160309_001
WP_20160309_002
Sütőpapírral kibélelt tepsibe nyomogattam alaposan.
WP_20160309_005
170°C-on elkezdtem sütni, de 10 perc után kivettem és bevagdostam a szeleteket, majd egy jó 21 percre még visszatettem. Kicsit az egyik széle barnább lett, lehet hogy elég neki 16 perc 170°C-on utána még alacsony lángon (nálam 50°C) száríthatjuk. 
Mikor kész, vágjuk fel óvatosan, hagyjuk kihűlni és már lehet is kiszedni a tálra, ami itthon úgy sikerült, hogy mire kiszedtem már 2-3 szelet el is tűnt. 🙂
WP_20160309_007

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Mobil nézetre váltás Teljes nézetre váltás
Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az NLCafé-ra!